Indicatori de calitate pentru furnizarea serviciului de acces la internet
Perioada : 01.07.2012 - 30.09.2012
A INDICATORI DE CALITATE ADMINISTRATIVI
A.1 Termenul necesar pentru furnizarea serviciului de acces la internet
A.1.1 Definitie:
Reprezinta intervalul de timp, in zile, cuprins intre momentul primirii unei cereri valide de furnizare si momentul in care serviciul este functional si devine disponibil pentru utilizatorul care a facut cererea.
A.1.2.a durata in care se incadreaza 80% din cele mai rapid solutionate cereri
1 zi
A.1.2.b durata in care se incadreaza 95% din cele mai rapid solutionate cereri
2 zile
A.1.2.c procentajul cererilor solutionate in intervalul de timp convenit cu utilizatorul final
100,00%
a) programul si modalitatea de primire a cererilor de catre furnizor
Programul de primire a cererilor este de 24 h / zi.
Modalitatea de primire a solicitarilor consta in receptionarea de catre dispecerul de serviciu a solicitarilor de instalare, care sunt inregistrare in sistemul propriu de gestionare a solicitarilor, sistem web-based implementat pe platforma OTRS.
b) fereastra standard de timp pentru efectuarea instalarilor 
max 3 zile de la semnarea contractului
A.2 Termenul de remediere a deranjamentelor
A.2.1 Definitie
Reprezinta intervalul de timp, calculat in ore, cuprins intre momentul receptionarii de catre furnizor a unei reclamatii privind un deranjament si momentul in care serviciul relamat a fost readus in parametrii normali de functionare.
A.2.2.a durata in care se incadreaza 80% din cele mai rapid remediate deranjamente valide
18 ore
A.2.2.b durata in care se incadreaza 95% din cele mai rapid remediate deranjamente valide
41 ore
A.2.2.c Procentajul deranjamentelor remediate in intervalul de timp convenit cu utilizatorul
86,45%
A.3 Frecventa reclamatiilor utilizatorului final
A.3.1 Definitie
Reprezinta numarul de reclamatii inregistrate per utilizator final in perioada de raportare
A.3.2 Parametrii specifici
numarul reclamatiilor inregistrate per utilizator final 
0,23
numar reclamatii: 155 , nr utlizatori finali : 674
frecventa reclamatiilor utiliztorului final referitoare la programul si modalitatea de primire a reclamatiilor
0
A.4 Frecventa relamatiilor referitoare la deranjamente 
A.4.1 Definitie
Reprezinta numarul de reclamatii cauzate de intreruperea sau degradarea serviciului, inregistrate per utlizator final.
A.4.2 Parametrii specifici
numarul de reclamatii referitoare la deranjamente per utilizator final
0,23
A5 Frecventa reclamatiilor privind corectitudinea facturarii
A.5.1 Definitie
Reprezinta raportul dintre numarul reclamatiilor cu privire la corectitudinea facturarii si numarul total al facturilor emise
A.5.2 frecventa reclamatiilor privind corectitudinea facturarii
0
A.6 Termenul de solutionare a reclamatiilor primite de la utilizatorii finali
A.6.1 Definitie
Reprezinta intervalul de timp, calculat in ore, cuprins intre momentul primirii de catre un furnizor a unei reclamatii valide si momentul in care aceasta a fost solutionata.
A.6.2 Parametrii specifici
durata in care se incadreaza 80% din cele mai rapid remediate deranjamente valide
18 ore
durata in care se incadreaza 95% din cele mai rapid remediate deranjamente valide
41 ore
Procentajul deranjamentelor remediate in intervalul de timp convenit cu utilizatorul
86,45%
B INDICATORI DE CALITATE TEHNICI
B.1 Viteza de transfer a datelor
B.1.1 Definitie
Reprezinta rata de transmitere a datelor, masurata in kbps, sau Mbps, realizata separat pentru transmiterea fisierelor de test specificate pentru sensul de incarcare downstream si upstream intre pagina de internet ANCOM dedicata si echipamentul terminal a
B.1.2 Parametrii specifici
a) viteza nominala/maxima de transfer a datelor 100 Mbps
b) viteza minim garantata de transfer a datelor 64 kbps
c) viteza masurata de transfer a datelor 83 Mbps
d) viteza medie de transfer a datelor 82 Mbps
e) numarul de masuratori efectuate 30
B.2 Intarzierea de transfer a pachetelor de date
Definitie
Reprezinta intervalul de timp, calculat in milisecunde, dintre momentul in care primul bit al pachetului trece in linia de acces a echpamentului sursa si momentul in care ultimul bit al aceluiasi pachet este receptionat de echpamentul terminal de destinat
B.2.2 Parametrii specifici
a) intarzierea de transfer a pachetelor de date maxima 500 ms
b) intarzierea de transfer a pachetelor de date masurata 48 ms
c) intarzierea de transfer a pachetelor de date medie 46,5 ms
d) numarul masuratorilor efectuate 30
B.3 Variatia intarzierii de transfer a pachetelor de date
B.3.1 Definitie
Reprezinta diferenta, calculata in ms, intre intarzierile de transfer realizate de 2 pachete consecutive
B.3.2 Parametri specifici
a) variatia interzierii de transfer a pachetelor de date maxima 500 ms
b) variatia interzierii de transfer a pachetelor de date masurata 2 ms
c) variatia interzierii de transfer a pachetelor de date medie 1,25 ms
d) numarul masuratorilor efectuate 30
B4 Rata pierderii de pachete de date
B.4.1 Definitie
Reprezinta raportul procentual dintre numarul de pachete de date expediate, dar nereptionate sau incomplet receptionate la destinatie, si numarul total de pachete de date expediate de sursa.
B.4.2 Parametrii specifici
a) rata pierderii de pachete de date maxima 50%
b) rata pierderii de pachete de date masurata 0,20%
c) rata pierderii de pachete de date medie 0,15%
d) numarul masuratorilor efectuate 30